Zomervakantie 

De zomervakantie is hier afgelopen week begonnen en de meiden zijn de komende 11 weken thuis. Ze hebben het super gedaan in de afgelopen 2 maanden op school: ze zijn beide only A’s honorrole students. Of te wel alles super goed gedaan! Wij zijn trots. De komende 2 weken zijn ze gewoon thuis, daarna hebben ze een week turnkamp en op 3 juli gaan we 2 weken naar Cape Coral om vakantie te vieren. De zomervakantie duurt tot 10 augustus. In de tuin staat een trampoline en van het geld dat ze van opa en oma Snor hebben gekregen hebben ze wat playmobil gekocht. Dan hebben ze als het wat meer gaat regenen of als de temperatuur richting de 40 graden gaat wat leuks om mee te spelen, want je raad het al…de container is er nog steeds niet…

De container is op 3 mei aangekomen en Jacksonville en is op 7 mei doorzocht door de douane. Hiervoor zouden we een rekening moeten krijgen en dat duurde en duurde en duurde tot afgelopen donderdag. Toen kregen we allebei een rolberoerte… we moesten $4000 betalen aan de douane, maar dan zou de container deze week komen (daar geloof ik nog geen barst van maar das weer een ander verhaal). Totaal zijn we nu voor onze container met spullen al 10.000 euro kwijt en is hij al sinds 15 februari onderweg…. En ja we worden met de dag bozer. Als iemand een goede advocaat weet, misschien kunnen we dan nog een leuk proces voeren tegen de meneer die het allemaal heeft geregeld…. 

 

Om de tijd mee door te komen hebben we 4 pleegkittens in huis genomen waar we voor zorgen. Ze gaan na 13 juni naar hun nieuwe huizen. Ze zijn super schattig en het is weer even heerlijke om te kunnen knuffelen met een beestje, want dat missen we allemaal enorm. In ons volgende huis moeten huisdieren geen probleem zijn, want die 2 poezen komen er dan meteen.

De afgelopen weken zijn we bezig geweest om ons meer te wortelen in de USA. De social security is binnen gekomen. Bankrekening openen, dat ging vrij soepel, alleen die credit card is blijkbaar heeel moeilijk… ik heb er nu 1 waar ik per maand max $300 op mag uitgeven… voor het gehele plaatje. Ik geef iedere week zeker $250 aan boodschappen… Dus daar komen we niet ver mee, maat we zullen wel netjes betalen en dan verder zien. Daarnaast hebben we deze week een nieuwe auto gekocht een Toyota Venza Hybrid. Deze hebben we gedeeltelijk gefinancierd om credit op te bouwen. Het kopen van een auto is echt raar hier in Florida vandaag de dag. We zijn de hele dag bij de dealer geweest, we hadden geen keuze in de uitvoering of kleur va de auto. Je kan krijgen wat ze hebben staan en verder is er niks beschikbaar. Tja..daar ging mijn rode auto… hij is prachtig parel wit. We wilden graag een zonnedak, maar ook dat was helaas niet beschikbaar. OF te wel take it or leave it. We hebben nu etterlijke duizenden euro’s uitgegeven aan huurauto’s dus die eigen auto was wel belangrijk. De komende weken moeten we onze Florida rijbewijs halen en dan zijn we helemaal klaar wat betreft de “zakelijke” kant van alles.

Ik ben ook aan het solliciteren geslagen. Ik heb gesolliciteerd als bakker en dat staat in mijn CV online. 3 keer raden waar je dan voor wordt gevraagd te solliciteren… bijna goed… kok, line chef en ja art teacher… nou nee. Ik ben ook benaderd door een heel luxe restaurant bij een golfbaan om als pastry cook te werken, helaas een uur rijden en fulltime. Ik had zelf gereageerd op een vacature als bakker bij een bakkerij hier 15 minuten vandaan. Ik heb morgen een gesprek, dus nog ff afwachten of het wat wordt… ik heb er een beetje een hard hoofd in, maar je weet het nooit. Ik kan online niks vinden over de bakkerij, dus das een beetje vreemd. Ronald en ik hadden al wel besproken om na de zomer op boerenmarkten te gaan staan met vegan en glutenvrije producten en dan kijken of daar interesse voor is. Mocht dat nou super gaan lopen dan kan Ronald daar wellicht mee verder gaan als winkeltje. Ik ga als de spullen er zijn mijn recepten voor mouse-taarten verder bewerken en perfectioneren. En dan proberen te verkopen aan luxe restaurants en hotels hier in Jacksonville.

 

Afgelopen maand was ik jarig en vandaag werd ik nog verrast met een pakket cadeautjes uit Nederland van mijn moeder, broer, zus en lieve dochter. Heel fijn om te krijgen en super leuk om uit te pakken (al moest ik af te toe de meiden wegsturen om de cadeaus zelf uit te kunnen pakken) Dank jullie wel lieve Mam, Roeland, Marija en Louise. Van mijn schoonouders had ik een financiële bijdrage gekregen waar ik een soort föhn van heb gekocht om te gebruiken bij epoxy gieten een nieuwe hobby die ik hier ben begonnen. Lijkt een beetje op glazuur gieten.. hahahha

We proberen ieder weekend wat leuks te gaan doen met de kinderen. Om de omgeving te leren kennen en om even uit het huis te zijn. We zitten voornamelijk binnen, want buiten in de tuin kunnen we niet echt zitten en voor de meiden is het vaak wel erg warm om heel actief te gaan spelen. We gaan naar het park, waar een grote speeltuin is en lopen dan een stuk terwijl de meiden spelen. 2 weken geleden zijn we naar Jekkyl Island in Georgia geweest. Een state park met alles erop en eraan (denk aan hotels, restaurants etc) en een heel groot waterpark. Daar zijn we de hele dag geweest en de meiden vonden het super (en wij stiekem ook). Afgelopen weekend waren de meiden helaas ziek en konden we nergens heen, maar we willen komend weekend naar St Augustine om daar nog wat leuks te gaan doen. We willen gaar de omgeving van St Augustine verder bekijken om te kijken of we daar naar toe willen gaan verhuizen komend jaar. Het huis waar we nu zitten is niet wat we willen en de omgeving is niks voor de meiden (geen zwembad of vriendjes in de buurt) en niks voor ons ( te ver van alles af en te stil). We willen gaan proberen om een huis te kopen, volgens de meneer bij de bank moest een hypotheek niet zo heel moeilijk zijn… ik wacht het nog even af…

Eerst maar eens onze container in ontvangst nemen en dan zien we daarna wel weer verder… ik hou je op de hoogte! 

Groetjes Anouk

Reacties

  1. Zijn jullie verhuisd door een gerenommeerde internationale verhuizer als Allied, Atlas, etc. ?
    (In een eerder blog noemde je bananendozen als verpakking voor je spullen.)
    Zijn jullie goederen wel ingeklaard hier als "household goods belonging to immigrant X." ?

    Wees voorzichtig met een huis kopen ! Je bent net gearriveerd hier !

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Rozengeur en maneschijn

De zomer voorbij