De zomer voorbij

 

En dan is de zomervakantie alweer voorbij. Time flies zeggen ze vaak, nou dat is wel echt nu. Er is veel gebeurd de afgelopen weken. De zomervakantie is goed begonnen met een nieuwe baan voor mij. Ik ben aan de slag gegaan bij een nieuwe bakkerij hier een kwartiertje rijden vandaan. Ik heb vrije had gekregen in wat ik wilde maken, op zich super leuk, maar door het gebrek aan communicatie, grondstoffen en bakvormen was het een zoektocht. Uiteindelijk is de bakkerij op 22 juli opengegaan. De bakkerij heeft weinig inkomsten en ik kan wel 20 dingen noemen die niet goed geregeld zijn of die niet kloppen, maar het belangrijkste is wel dat de andere bakker denkt dat het haar bedrijf is en alles en iedereen wil sturen en betuttelen. Daarbij wordt pesten en bedreigingen niet geschuwd. Ik heb dit meerdere keren aangegeven bij de eigenaar en die gaf aan dat hij er als het weer voor zou komen hij ernaar zou kijken. Dat was voor mij de laatste druppel. Ik heb afgelopen week ontslag genomen. Meteen weer de hele nacht doorgeslapen en ben een stuk rustiger. Ik heb meteen een heleboel geleerd. Vooral dat ik niet op zo’n manier wil werken. Om een andere koers te gaan varen heb ik deze week mijn eigen bedrijf geregistreerd bij de Amerikaanse KVK. Cloudberry Vegan is mijn bedrijf. Ik ga online baklessen geven. Zowel wat ik in de bakkerij heb gemaakt als mousse taarten. Voor iedereen wat. Ik neem nu tot het einde van het jaar om alles op poten te zetten en hoop in januari van start te gaan met de lessen. Mijn bakspullen staan al in de kasten klaar



 

Aan het begin van de vakantie is er wat heel fijns gebeurt, namelijk de container is aangekomen. Het heeft heel veel geld gekost en uiteindelijke via de vervoerder alles geregeld ipv via de man die wij hebben ingehuurd en veel geld hebben betaald. Daar gaan we nog een rechtszaak voor voeren op het prachtige Curaçao. We hebben de container in 2 dagen leeg gehaald en hebben het weekend erna alle dozen uitgepakt en zoveel mogelijk in elkaar gezet. Er staat nu nog 1 kast uit elkaar, maar die moet in de garage komen voor het gereedschap. Verder heeft alles een plekje gekregen en hebben de meiden al hun speelgoed en boeken weer. 


 

 

De week nadat de container is gekomen zijn we op vakantie gegaan naar Cape Coral. Er was een communicatie probleempje geweest tussen de eigenaar en de beheerder en het huis was niet schoongemaakt toen we daar kwamen…. Oeps foutje… smerig zeg maar gewoon. We hebben zelf wat gedaan en ze  hebben de dag erna het hele huis schoongemaakt.  De eerste dagen kregen we tropische storm Elsa over ons heen, super veel regen en harde wind, maar op zich niks ernstigs. Wel in het huis opgesloten gezeten, want naast het strand (op een uur rijden), was er niks te doen. Ik zou zeggen sla Cape Coral vooral over als je naar de VS komt. Ga naar Napels of St Augustine, veel leuker. We zijn een paar keer naar het strand geweest, prachtig poederzand en hele mooie en heel veel schelpen op de stranden. Ik heb prachtige exemplaren gevonden. De zomer in Florida is warm (30+ graden iedere dag) met in de middag vaak onweersstormen, soms met heel veel regen. Dit houdt voor de vakantie in dat we in de ochtend wat konden doen en in de middag in het huis zaten ivm het onweer. Uiteindelijk waren we allemaal redelijk verveeld en zijn we een paar dagen eerder naar huis gegaan. Daar hebben we onze tijd goed besteed door verder alles in te richten en op te ruimen. 

 




 

De meiden hebben er 11 weken vakantie op zitten. Het meeste waren ze thuis, ze zijn 1 week op turnkamp geweest, dat was 35 minuten rijden van ons huis vandaan. Ze hebben verder heerlijk gespeeld met al hun speelgoed en pas de laatste 2 weken waren ze wat verveeld. Dus het is goed dat de school weer is begonnen. Hun eerste schooldag was 10 augustus. De meiden wilden heeeel graag met de schoolbus dus dat hebben we aangegeven op school. De bus was 20 minuten te laat in de ochtend in de middag ruim een uur, de volgende ochtend weer ruim een uur en in de middag ook. We hebben de kids nu een paar keer maar naar school gebracht, maar ze willen met die bus mee…. Dus maar hopen dat hij beter op tijd gaat komen de komende dagen. 


 

Tessa en Iris zitten dit schooljaar niet meer bij elkaar in de klas. Dat was even slikken, maar is denk ik wel goed. Ze zitten allebei naast hun maatje van afgelopen jaar. Ze hebben elkaar nu heel veel te vertellen als ze thuis komen. Heel leuk om te zien.

Verder is Tessa begonnen met Karate. Ze heeft 2 keer per week 45 minuten les. Ze gaat al zo goed dat ze een nieuwe belt heeft gekregen deze week. Ze heeft er veel plezier in en ik hoop dat dat zo blijft. Iris wil graag op turnen, maar dat is hier in de directe omgeving niet te  vinden, daarvoor moeten we dan 25 tot 45 minuten rijden. Voor paardrijden geld hetzelfde dus we zoeken nog even verder. 


 

Afgelopen weekend waren we uitgenodigd door de buren voor de babyshower van hun oudste dochter. Heel leuk om mee te maken, maar jemig wat werd daar voor geld uitgegeven aan decoraties en kado's. De baby wordt verwacht op 6 oktober, dus ze moet nog even wachten voordat Noah in haar armen ligt. 

Volgende week kom ik naar Nederland. Mijn broer gaat trouwen en daar wil ik bij zijn. Ik vlieg de 21e naar Atlanta en vanuit daar verder naar Amsterdam. Ik zal proberen bij verschillende mensen langs te gaan, maar ik weet niet of ik overal aan toe kom. Ronald is dan alleen met de meiden, maar dat komt vast goed. Ik zal boodschappen doen en dan mag hij de rest doen 😉 Mocht je nog wensen hebben dan kun je die doorgeven tot de 18e.

 

 

 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Rozengeur en maneschijn