School, huis en meer

Sinds de laatste update is er weer veel gebeurd. We zijn verhuisd naar Middleburg en wonen nu al een paar weken op Heather Glen Ln. Een ruim huis met 4 slaapkamers, een grote keuken en een grote tuin aan de rand van een vijver bij de bosrand. Het huis is prima, beetje verouderd en slecht onderhouden, maar alles voldoet. De staat is een doodlopende straat en zo ontzettend stil… de boskant is een ander verhaal…achter het bos ligt een snelweg, dus die hoor je wat, maar wat een lawaai maken wilde beesten. Er wonen in het bos: herten (gezien), stinkdieren (heeeeeel veel gehoord), chipmunks (idem stinkdieren), armadillo’s & opossums (de tuin wordt door hen overhoop gehaald), een havik (gezien), wilde kalkoenen (ook gezien) en nog allerlei andere beesten. Alle beesten behalve de vogels geven ’s avonds en ’s nachts een concert, de vogels nemen het over in de ochtend als de rest zijn kop houdt… laten we zeggen dat het slapen wat minder is sinds we hier wonen.. kwestie van wennen hopen we dan maar. Misschien horen we het meer omdat het huis verder nog zo goed als leeg is, maar we zullen het vanzelf merken. 

het huis vanaf de straat

de achtertuin 

 

Tja onze spullen…de container…wat zullen we daar over zeggen…. Hij staat vanaf de 17e april in de Bahama’s na eerst 3 weken in de Dominicaanse Republiek te hebben gestaan en 2 weken op zee te zijn geweest en daar blijft hij staan tot jawel 7 mei…. En dan is het nog maar afwachten hoe lang het duurt voordat hij hier is… ik denk dat het in plaats van Ronalds verjaardagscadeau (hij zou op 25 maart worden geleverd) mijn verjaardagscadeau wordt… 25 mei… alles eerder is mooi mee genomen…

Dus voor nu kamperen we nog in huis. De meiden slapen op een luchtbed en hebben verder niks. Wij slapen op het logeerbed wat we alvast maar gekocht hebben en in de woonkamer staan 4 campingstoelen en een tv. In de keuken staat nog een uitklaptafel met 4 goedkope stoelen, eten we van melanine borden en heb ik de goedkoopste opties voor bestek, pannen etc gekocht… Voor de meiden hebben we nieuwe ballen en fietsen gekocht en een switch hebben ze zelf gekocht. 


 

Ik kan nog niks bakken. Ik heb een handmixertje gekocht en een staafmixer, maar ik heb geen vormen of wat dan ook…dus ik doe wat werk betreft nog niks. Aangezien ik me nu toch weel heel erg stierlijk verveel ben ik op zoek gegaan naar een andere manier om mezelf bezig te houden en die heb ik gevonden. Ik ga vanaf zaterdag aan de slag als vrijwilliger bij de lokale animal shelter. Ik mag zo vaak komen als ik wil, ze zitten iedere dag te springen om hulp. Ik heb ook een aanvraag bij onze verhuurder uitstaan om ook foster te worden voor kittens, maar dat is nog niet goedgekeurd.

De meiden zijn op 5 april begonnen met school en doen het super goed. Ze zijn meteen getest en opgegeven voor het taalprogramma voor niet engels sprekenden en dat gaat als een tierelier. De engelse woordenschat wordt met de dag groter. Ze zitten in een voor Nederlandse begrippen kleine klas met 20 kids en maken volgens de juf veel vriendjes. Het is raar dat ze weer naar school zijn, ze waren thuis sinds 18 december en nu heb ik ineens geen kids mee thuis tussen ½ 9 en 3 uur.. De school is 1,7 miles van ons huis en je rijdt er in 6 tot 10 minuten naar toe, daar sluit je aan bij de enorme rij auto’s en een minuut of wat later heb je of geen kids of wel weer je kids in de auto.  In het weekend willen we de omgeving verder gaan ontdekken en de meiden en onszelf meer een meer onderdompelen in het Amerikaanse cultuur. Ik hou je op de hoogte!


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Rozengeur en maneschijn

De zomer voorbij